Overslaan naar inhoud
Nederlands - Nederland
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Inleiding: 8 tips

Meedoen aan de WijnSpijs Wandeling is een investering. Hoe haal je het meeste rendement?

Gefeliciteerd, je doet mee met de WijnSpijs Wandeling! Dit is een mooie kans om nieuwe gasten naar je restaurant te trekken en ze enthousiast te maken over jouw keuken en gastvrijheid.

Maar hoe zorg je ervoor dat je deelname een succes wordt en dat deze gasten terugkomen?

Hier vind je praktische tips en best practices om het meeste uit je deelname te halen. Klik op de verschillende onderwerpen voor meer informatie.

Je wijn-spijs combinatie

Het allerbelangrijkste. Hier hebben we een hele categorie aan gewijd, klik hier om daarin te duiken.

Leg je menukaart op tafel

Gratis en kleine moeite. De bezoekers willen weten wat ze kunnen verwachten of zelfs gaan bestellen, als ze weer een keer terugkomen!

Verzamel e-mail adressen

We delen de contactgegevens van de gasten niet (mag niet). Gebruik creatieve manieren om e-mailadressen te verzamelen.

Klik hier en lees onze gids.

Rooster een gastheer in

Met als enige taak om te praten met de gasten. Vraag of ze wel eens eerder zijn geweest, en gebruik dat om het concept van het restaurant uit te leggen (zie ook 'storytelling').

Sluit af met de vraag of ze binnenkort nog iets te vieren hebben, er een bedrijfsuitje op de planning staat, of ze al iets hebben gereserveerd voor de volgende belangrijke feestdag (Pasen, Kerst, etc).

De investering in een extra personeelslid kan zichzelf snel hebben terugverdiend!

Betrek je leveranciers

Er zijn veel restaurants die hun wijnleverancier uitnodigen. In ruil voor een gratis dagje werken en een korting op je wijn, mogen ze dan bijvoorbeeld bestelformulieren neerleggen. 

Gratis verzending voor de eerste bestelling, verhoogt de conversie significant!

Bereken je investering en het benodigde rendement

Het is slim om vooraf te berekenen wat je investering is en wat je nodig hebt om deze terug te verdienen.

Zo kun je doelgericht te werk gaan en weet je wanneer de deelname voor jou een succes is.

Klik hier voor een voorbeeld.

Stimuleer mond-op-mond reclame

De bezoekers zitten de volgende ochtend op hun werk, misschien met een lichte kater.  Geef de gasten iets mee voor hun vrienden en collega's en maak ze ambassadeurs van jouw restaurant!

Klik hier voor suggesties.

Boek een briefing

Plan een uitgebreide 'onboarding' met onze ervaren event manager Syra, en bespreek je plannen! 

Klik hier om gelijk een afspraak in te plannen.